Balenciaga kampanj A/W 2010-11

Bilder via Balenciaga.com
-

Bilderna från Balenciagas höstkampanj har trillat in. Precis som vårkampanjen är denna fotad av Steven Meisel. Modeller är bland andra Freja Beha Erichsen och Karen Elson, båda redan aktuella med andra kampanjer i höst, Chanel och Valentino (Beha Erichsen) och Louis Vuitton (Elson). Jag är lite överraskad av tonen i bilderna då vårkampanjen var väldigt avskalad och dessutom kollage-kostruerad. Här är det något slags blodrött ökenlandskap som får agera bakgrund till höstens kollektion. Kläderna är dock fantastiska och det är ingenting fel på bilderna, jag gillar dem, men jag hoppas alltid på en kampanj som motsvarar kvaliteten hos kollektionen (så som Lanvins våren 2008) och jag tycker inte riktigt att den här lyckas med det.

-
- - Lisa

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag tycker Freja är så otroligt snygg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0