T@TE

I London var jag på Tate modern en snabbis. Kikade på en massa fantastisk konst, bland annat Mark Rothko och Jackson Pollock. Huvudattraktionen var ändå Ai Wei Weis Sunflower seeds, som jag skrev om tidigare i höstas. Tyvärr fick besökarna inte längre gå omkring i eller vidröra de 100 miljoner handmålade porslinsfröna, det var för många som tagit med sig en näve därifrån. Häftigt var det oavsett med känslan på det gamla elkraftverkslokalen vid Themsen Bankside och lika värt ett besök som väntat. Tyvärr såg jag inte den pågående Gaugain-utställningen. Den kostade massa pengar men lär ha varit värt det tänker jag nu i efterhand. Nåja, Tate kan i alla fall varmt rekommenderas om ni är i London någon gång. Jag mår alltid så bra av lugnet på Tate. Folk knallar omkring, sitter på golvet utefter väggarna och läser och barn som pekar och försöker förstå sig på installationskonst. Det är väldigt inspirerande och rogivande.
--LISA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0