Theyskens Theory

-
Hösten 2009 slutade Olivier Theyskens på Nina Ricci. Efter en tid i ovetande chockades modevärlden av hans återkomst hos Theory. Ett märke med betydligt lägre rang och prisklass än Theyskens tidigare. Anledningen till bytet, säger han, är att han längtade efter att göra något mer personligt och göra det tillgängligt för fler. Det är fint. Det är bärbart, urbant och avskalat. Bekvämt med fokus på funktion. Jag hoppar inte av glädje men jag gillar de fotvida jeansen och de långa längdern i övrigt. Jag gillar de spetsiga platåklackarna som verkar vara i blå metallic. Fast jag känner att det här har jag sett förut. Jag kan inte hjälpa det men jag saknar de långa drömlika aftonblåsorna han gjorde hos Nina Ricci (se våren 2008) och även om det känns härligt med nya initiativ så hade jag gärna sett lite mer banbrytande design än det här.
-
--Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0