Julian och Sofia



Jag såg Sofia Coppolas Marie Antoinette när jag var typ femton. Jag gillade (och gillar än) kostymfilmer och drogs till det rosa filmomslaget i hyrbutiken. Inte bara är filmen i sig makalöst bra, utan också är det en av de filmer som faktiskt förändrat något hos mig. När Kirsten Dunst i en hästdragen droska rullar in i Versailles spelas The Stokes "What ever happened". Jag var som sagt femton och lyssnade mest på det som spelades på radio men har jag någonsin varit med om något slags love-at-first-sight-moment så är det just detta. Annan bra musik från filmen som den femtonåriga Lisa upptäckte var Aphex Twin och Siouxsie and the Banshees. Nu har Coppola gjort en ny film. Somewhere heter den och i trailern spelas "I'll try anything once" vilket är demon till Strokes "You only live once." Bara Julian och elektriskt piano och vad som ser ut att vara en precis lika vacker film som Lost in translation. Älska Coppola. Älska Julian. Det var allt. Nån som vill gå på BIO med mig?
--Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0