Fashionweek-favoriter : 4

-

Whyred: Roland Hjort vill göra gemensam design för kvinnor och män. Enkelt, bekvämt och fritt är ledord. Jag måste säga att i den första bemärkelsen har han lyckats. Jag föll för en färgkombination på herrsidan. Där var en senapsgul tröja, en svart kofta, beigea kosymbyxor och en vit kavaj. Sedan upptäckte jag att samma färger fanns i liknande kompositioner för kvinnor. En transparent blus, vit kavaj och senapsgul sidenkjol tillsammans med fantastiska bruna läderstövletter. Kollektionen i helhet är en serie av vida kostymbyxor, mörka gråskalor, enkla och snygga kavajer och enskilda inslag av kornblått. Senapsgult till cognacsbrunt och några mönstrade plagg med bland annat rosmotiv. Där fanns lager-på-lager men i måttlig grad, fjäderdetaljer och helheten är valmanövrerad, enhetlig och genomtänkt.

-

-

Carin Wester: Det här är en genomgående stark visning tongiven av 70-tal och manligt möter kvinnligt. Carin har satt karlar i spetslinnen och långklänning och tjejer i långrock och hatt. Fjädrar, träpärlor och virkat och jag tänker Twiggy och Sonny&Cher. Vida, böljande kostymbyxor dyker upp och jag tänker Annie Hall. Pistagegrönt skiftar förbi och sedan ett par höga byxor med pressveck i naturvitt siden tillsammans med en kort jumper och jag tänker: fullträff Carin!

(bilder:rodeo.net)

-

--Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0