Fashionweek-favoriter : 2

-

Cheap monday: Cheap mondays vår är en humoristisk framtidsvision. Den är sportig ung och fulsnygg med slitna, dekorerade och stentvättade jeans, magkorta tröjor, stövletter i plast och mycket transparens. Bakgrunden av ett regnigt Stockholm sett från Riddarholmen var effektfull och snygg bakom den aningen avklädda, aningen blöta och definitivt råa kollektionen. Rått med glimten i ögat dock. Vad mer? En del nudefärgat, Plåtniklas dök upp i en herrskjorta med tillhörande knäkorta byxor i glänsande silver, lite 80-talssilhuett på killarna och helhetsintrycket säger mig ungefär OKEJ anno 1997. Framtid, tillbakablick? Je ne sais pa, Cheap mondays vårkollektion får stå för sig själv.. och det gör den.

-

-

Ida Sjöstedt: Jag blir lite varm i hjärtat av sånt här fint. Det finns inte ett enda plagg i Ida Sjöstedts vårkollektion som jag finner ens ett uns av tvivel för. Hollowoodglam möter dekadent 20-tals donna och någonstans mellan LA och Paris landar hon i Orienten. Jag älskar (!) leopard och fjärilprintsen, brokaden och spetsen. Där finns bland annat en klänning och en cape i guld som såg ut att vara gjorda av pappersdukar eller presentpapper och var så tokigt fina. Helheten kände ny. Spännande. Mimmi Pigg. Där finns också en vinröd volangkjol tillsammans med en koboltblå kimono-blus och hela symfonin avslutades med en rad spets- och tylldrömmar värda ett hus som Valentino eller Nina Ricci.

-

--Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0