Je te flupp

Beställde en bok som jag fick hem i lådan igår, Mode - en introduktion: En tvärvetenskaplig betraktelse. Har kikat lite i den och den verkar kanon. Lär mer här om ni känner för det. Annars kan jag rekommendera Modeologi av Yuniya Kawamura. Läste och skrev ett arbete om den i våras. Jag tycte att den var intressant och välskriven och även om min dinosaurie till lärare i samhällskunskap inte verkade inse poängen av mode som socialvetenskapligt ämne så tyckte i alla fall jag att den kungjorde det väldigt bra. Jag kanske borde ha skrivit om Kalla kriget eller något annat enspårigt som han redan fått in tiotusen uppsatser i genom åren.
--Lisa

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Haha, nu ser jag ju att du redan läst Kawamura, så du kan ignorera det jag skrev kring den boken, haha.



Mode - en introduktion är verkligen väldigt bra, tycker jag. Våra föreläsare och doktorander har skrivit delar av den, faktiskt.

2010-10-31 @ 23:44:49
URL: http://www.aneditingeye.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0