Lemaire till Hermés

 

bilder från Style.com och Hermes.com

 

För ett par veckor sedan tillkännagavs att Jean Paul Gaultier slutar som creative designer på Hermés. Stafettpinnen lämnas istället över till Chistoph Lemaire, tidigare verksam på Lacoste. Gaultier vill fokusera på sitt eget varumärke efter sju år på Hermés.

 

Jag är lite förvånad över designerbytet. Att gå från amerikansk sportswear till prestigefull fransk lyxdesign är ett stort steg för Lemaire och Gaultiers mantel är tung att axla. Inte minst blir jag konfunderad över att Lemaire lämnar Lacoste efter att ha sett intervjun med honom i svenska Fashion (som finns att se här). Där berättar han om hur han ogillar hur andra modehus, utan att nämna namn, tar in designers som inte passar ihop med husets själ. ”Personally I couldn't work for any kind of house. I need to understand where it comes from, to understand the philosophy behind it.”

 

Kanske söker Hermés en mer vardagsinriktad design och i så fall är valet av designer förståeligt men jag undrar dock över om det är intresset av bra design eller intresset av att sälja mer som varit drivande i valet av Lemaire.


Kommentarer
Postat av: Fancyafuck

Hej LizaMiza! Jag är en tjej på 19 jordsnurr och jag tycker din blogg är helt underbar. jag skulle dock vilja se lite fler bilder på dig! du är så himla söt!

2010-06-11 @ 17:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0