Acne resort 2011

Acnes resort är kall och självsäker. Med tydliga western-influenser och sval elegans känns det lite cowgirl möter film noir. Hattar i läder, draperat siden och en naturnära färgpalett. Acne är proffs på urbant och välklätt mode. Min favoritlook var den där ett par svarta shorts bars tillsammans med en svart tunn långrock och ett par klumpiga skor. Det enda som saknas är sporrarna!

-

Det fanns också en skinnjacka jag fattade tycke för med tydliga stora sömmar och en överdimensionerad dragkedja framtill. Och en kort väst i ljust läder som ses över den lavendelblå långklänningen ovan. Faktum är att jag tycker mer och mer om kollektionen ju mer jag synar den, jag skulle dock vilja se detaljbilder. Inte minst på skorna med blockplatå och högt skaft som ser väldigt fina ut.


Kommentarer
Postat av: Tessa

tack det samma!

2010-06-27 @ 14:24:33
URL: http://tessatarr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0