On my mind 10 januari

Noomi: I senaste numret av BON  fanns en fin intervju med Noomi Rapace. Jag skulle skriva storslagen men kom på att intervjun mest var fin och Noomi var den som stod för det storslagna. I samband med denna gjorde Max Vitali och Nils Ljunggren en fantastisk film med Noomi och sex svarta hästar på Orionteatern i Stockholm. Noomi är klädd i en helsvart kantig kreation från Thomas Tait och i bakgrunden hörs delar av Alan Watts tal "Not what should be, but what is." Resultatet, i både skrift och rörlig bild är kolossalt bra och jag känner äntligen att jag fått en bild av Noomi utanför Lisbeth-rollen som jag kan relatera till. Hon är inte mediaskygg som det sägs. Snarare har hon integritet som hon inte ber om ursäkt för. Hon ger sken av att vara ombytlig men är i själva verket både genuin och proffsig. Skriver upp i huvudet att gå och se Svinalängorna nu på en gång!
REA: Ja. Det är Acne-rea. Och ja. Det är så sjukt klyshigt att jag ska sitta och oja mig över nedsatta priser och klappa på luddiga angora-tröjor, vräka ur mig saker som "välskräddad" och prata om detaljer i min blogg. Skuldmedvetet ursäkta mig mina senaste shopping-synder. Så jag gör inte det. Jag bara erkänner mig en del av massan som vill köpa, lyssnar på kontot och försöker hålla mig borta.
Körkort: Funtar på att ta körkort lagom till sommaren. Jag är lite sugen på det nu när sommarplanerna börjar ta form. Jag som är lite rädd för att köra bil.. Fortsättning följer.
--LISA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0