Stomp


Två fantastiska jävla kollektioner. En ny, en äldre. Färgbomb, fluff, nyanser och glädje. Jag minns hur hypade Prada-skorna blev efter den där höstvisningen 2007. En aning böjd klack hade dem och var blockfärgade. Kopierade i oändlighet. Jag undrar varför inte fluffkappan kom ut till oss längre ner i konsumtionskedjan. Jag vill också ha en FLUFFIG KAPPA! Walter van Beirendonck är en del av the Antwerp six och en helt makalös kreatör i form, uttryck och nytänk. Jag blir så glad av sånt här mode, inte bara för att färgskalan är som taget ur ett barnkalas, utan för att det är ifrågasättande. Det bekräftar inte gamla strukturer och snitt, det ifrågasätter dem. Det vrider och vänder och gör något helt nytt och får ett så urvattnat koncept som klädedräkt att kännas nytt och roligt. Hjärtat gör ett litet skutt.
--LISA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0