A bucket full of inspiration

-
Bilder från Style.com
-
Jag tror att inspiration i bloggform är så uppskattat just eftersom det är verkligt. Att se ett plagg i en tidning är en sak men att se det på en person, kombinerat med andra plagg, gör det verkligt. Visserligen lite trist då det begränsar hur och till vad vi bär kläder men samtidigt förståeligt. Kan hon, kan jag. Och visst, blogghypade saker förlorar ofta sin charm och då tusentals modebloggare kramat livet ur en trend man faktiskt gillar (typ fårskinnsfodret) så till den milda grad att man kräks på den önskar jag att bloggar kunde uppmana mer till kreativitet istället för imitering. Äh vad fanken vad jag pladdrar. Egentligen skulle jag komma fram till att jag gillar streetstyle eftersom det spelar lite på samma klockor. Stil och mode ute i verkligheten. Det gillar jag.
-
1. Enkel och rakt skuren skjorta, pennkjol och röd cardigan. Det skulle kunna låta så trist men ta på trissor det är det inte. Gamla trick funkar än. Klassiska plagg i kraftiga kontrastfärger sitter som ett slag i magen!
2. Ännu en klassiker. Höga pumps till smala, slitna jeans. Så jäkla effortless.
3. Där är den! Zadig Voltaire tröjan jag skrev om för ett tag sen. Just som man trodde man fått nog av mönster missmatchningar. Och klockan. Need I say more.
4. Det är mycket snack om rött i höst. Inte mig emot men jag ser gärna mer färg överhuvudtaget. Särskilt i vårt svartklädda land.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0