On my mind 19 juli

UTSTÄLLNINGEN FASHION: I september ställs modefotografier genom tiderna ut på Fotografiska. Verk från Peter Lindbergh,Richard Avedon och Steven Meisel bland andra kan ses från och med den 24. Jag längtar!
-
DOLCE&GABBANA: Det var länge sedan jag såg en D&G-kollektion som jag gillar så mycket som jag gör den inför kommande höst. Sist var det nog våren 2008 (minns ni kampanjen?). Budoir-romantiskt med underkläder och spets ihop med mjuka koftor, lätta flygiga klänningar i prickigt och med organiska prints och ett mönsterkaos med prickigt och leopard. Där fanns även ett par klänningar i sammet som fick mig, som annars är en sann sammets-skeptiker (gillar inte känslan, tung och sträv - blä!) att nicka gillande.
-
OLD SCHOOL MADONNA: Säga vad fan man vill om toktanten men en bra drös med låtar har hon gjort i sina dagar. Gaga är på god väg men jag tillhör skaran som vägrar knuffa ner en disco-diva från tronen för att göra plats för nästa! Jag älskar The immaculate collection och bäst bland låtarna där är Into the groove och Open your heart to me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0