missoni kampanj A/W 2010-11

-

Inför vår och sommar- kampanjen 2010 tog det italienska modehuset Missoni hjälp av fotografen Juergen Teller. Han plåtade kampanjbilder hemma hos familjen Missoni på samtliga medlemmar. Kampanjen blev hyllad och hade en unik familjär touch. Olika generationer representerades och tilltalades och känslan i bilderna var genuin. Angela Missoni förklarade att de ville fånga deras vardag då den är essentiell del i deras varumärke, en utgångspunkt för det kreativa skapandet.

-

Nästa kampanj, den för höst och vinter 2010-11, har gjorts av liknande anledning och med samma personer i huvudrollerna, Missonifamiljen själva that is. Den här gången har de använt sig av den amerikanske avant-garde filmskaparen Kenneth Anger. Den här gången är intrycken mer abstrakta och det är mer berättande än iakttagande som tillvaratagits. I en två och en halv minuter lång kampanjfilm ses dem i en kalejdoskopisk skildring som blandar kläder, drömsekvenser, färger, former och mönster i en salig röra. Det är skönt att se att någon tänker annorlunda då nylanserade kampanjer inför kommande säsong har tenderat att se precis likadana ut. Både grundidén, utformningen och resultatet blir någonting nytt och det känns spännande.

-

--Lisa


Kommentarer
Postat av: Johanna - MyShoebox.se

Kampanjen känns väldigt ny och spännande, precis som du skrev :)

2010-07-27 @ 22:21:00
URL: http://myshoebox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0