Fall

1. Burberry Prorsum 2. Jason Wu 3. Celine 4. Celine
-
Bilder från Style.com
-

Här följer en kort summering av vad jag i nuläget känner mig väldigt inspirerad av inför hösten (min favoritårstid i klädväg).

-

Jag älskade uppsättningen outerwear i Burberry Prorsums höstkollektion. Särskilt de militärgröna jackorna med stora kragar, silhuetten på vissa korta och snäppet mer feminina jackorna och fårullen på foder och kragar. Jag var inte fullt lika lockad av de lårhöga stövlarna, jag tyckte de kändes uttjatade redan när de kom förra gången och jag är inte överlycklig över deras come-back. Jag är också väldigt förtjust i inslagen av senapsorange, snyggt till det gröna.

-

Det finns vissa färg/materialkombos som känns så jävla rätt att man nästan vill sätta tänderna i dem. Djupt skogsgrönt och bladguld är en sådan. Det bästa av två världar.

-

Rött! Jag vill ha rött i höst. Känna mig Valentino-chic eller True Blood-läskig. Gärna topp till tå som här hos Celine och även hos Valentinos pre-fall kollektion. Eller matchat med vita stumpbyxor. Det skulle inte vara fy skam med en blodröd accentfärg heller, typ den där lilla enkla röda kuvertväskan jag klämt på så många gånger på Zara men inte unnat mig än..

-

Raka linjer, minimalism och välskräddad elegans såg vi exempel på i Celines pre-fall kollektion. Jag gillar verkligen den klassiska, business-stilen som gärna ska vara hård och mjuk på samma gång. Bekväm men stram. Typ raka byxor i ebenholtsvitt med vida ben, som du kan bära till låga skor utan att känna dig pygmékort, ihop med en mjuk jumper.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0