Celine resort 2011

Bilder från Style.com och LaurentNivalle.fr
-

Style.com beskriver Celine's resort-kollektion som en ”subtil knockout.” Jag tänker tillbaka på hur jag förälskade mig i Pheobe Philos design då hon frontade på Chloé (volumiösa och lätta spetsklänningar, vitt, nätt och flickigt, A-linjeformat och ankelboots med snörning). Jag finner mig åter väldigt charmad av det hon gör, denna gång för Celine. Resort-kollektionen är en fin fortsättning efter 2010 vars minimalistiska och vuxna approach fått komma ut och leka av sig, blivit lite mer sportig och lite mindre stram.

-

De raka hellånga byxorna är kvar, pressvecken likaså. Väskorna är stora och accessoarerna enkla, blanka och påminner om någon slags sofistikerad handfängsel. Kritvitt, naturvitt och militärgrönt får sällskap av knallgult, tomatrött och klargrönt. Blockmönster dök upp, så också snörda linningar. Vi såg lite småmönstrat vilket jag särskilt gillade i en vad jag tror var en byxdress med svart bälte till och i en kort klänning med trekvartsärm och sextiotalskänsla.

-

Jag samstämmer med Style.com, en ”subtle knockout” är precis vad Celine's resort var. Stramt men mjukt, vuxet men med barnasinnet i behåll

-

--Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0