Fashionweek-favoriter : 1

-

Stylein : En sval, kvinnlig, urban elegans är hemvist för Stylein i vår. Kollektionen går i svart, vitt och metalliskt blått med få avbrott. Den känns naturlig och okonstlad och definitivt trogen sitt namn med draperingar, vackra fall och enkla silhuetter. Materialen är lite mer vågade nu än tidigare och det känns skönt för är det nåt jag saknar så är det att Elin Nyström tar ut svängarna lite mer. Jag tyckte mycket om kombon svart läder möter mjukt gråblått silke och materialmixar som denna gör kollektionen så mycket mer intressant. Stylein har gjort framsteg.

-

-

Filippa K: Först och främst, här är ett praktexempel på hur minimalism gjorts intressant. Att använda knallgult som kontrastfärg är smart och väldigt iögonfallande. Våren hos Filippa K är 90-tal, mjukt välskräddad och typisk för sitt märke. Jag älskar den här kollektionen, den passar tidsmässigt som handen i handsken och är väldigt gåbar under rådande internationella trender och samtidigt väldigt svensk. Den är sammanhängande och begriplig utan att bli trist. Favoriten var en gul kortärmad tshirt som bars nedstoppad i en enkel vit draperad kjol buren tillsammans med enkla sandaletter, en gul kuvertväska och ett stort halsband. Det behöver inte bli mycket svårare än så.

-
-
HOPE: Ann Ringstrand och Stefan Söderberg bakom HOPE har tänkt svenskt i år. Det syns. Cognacfärgat läder och tunna plisserade klänningar var två av mina favoritfrekvenser i kollektionen. HOPE är bra på att fokusera på material, något som är tydligt i år. Bärbarheten och de enkla rena linjerna gör hela kollektionen för mig (och så fanns där en arméparkas jag älskade).
-
-- Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0